Pressmeddelanden

På den här sidan finns pressmeddelanden och börsmeddelanden från Fiskars Oyj Abp från och med 2009. Ytterligare finansiella data som rör delårsrapporter och årsredovisningar kan hämtas från år 2009 och framåt.

Beställ meddelanden

Publicerad:
2015-08-19 11:00:00 CEST
Börsmeddelande

Fiskars tecknar ett nytt lån motsvarande 50 miljoner euro

Börsmeddelande
.8.2015 kl. 12.00 EET

Fiskars tecknar ett nytt lån motsvarande 50 miljoner euro

Fiskars Oyj Abp har idag tecknat ett nytt lån motsvarande 50 miljoner euro med Pohjola Bank Abp. Det nya lånet har en löptid på fem år och används som ett generellt lånelöfte för företagets olika verksamheter.

FISKARS OYJ ABP

Kari Kauniskangas

Media- och analytiker:
Chef för koncernkommunikation Maija Taimi, tfn +358 204 39 5031, communications@fiskars.com

Fiskars - århundraden av stolthet och passion för design. Varje dag.
Fiskars grundades år 1649 i Fiskars Bruk och är idag en ledande leverantör av konsumentprodukter med globalt ansedda varumärken som Fiskars, Iittala, Gerber, Wedgwood och Waterford. Med ikoniska produkter, starka varumärken och global ambition är Fiskars mål att berika människors liv i hem, trädgård och uteliv. Fiskars produkter är tillgängliga i mer än 100 länder och företaget sysselsätter cirka 8 600 människor i 30 länder. Fiskars är noterat på Nasdaq Helsinki. www.fiskarsgroup.com

20150819 Fiskars has signed a EUR 50 million term loan agreement_sve.pdf