Tiedotteet

Fiskars Oyj Abp:n lehdistö- ja pörssitiedotteet vuodesta 2009 alkaen on kerätty tälle sivulle. Taloudelliset tiedot, jotka liittyvät pörssitiedotteina julkaistaviin osavuosikatsauksiin ja vuosikertomuksiin, ovat myös saatavilla vuodesta 2009 alkaen.

Tilaa tiedotteita täältä

Fiskars Group
29.10.2019

Fiskars Group nousi Suomen maineikkaimpien yritysten joukkoon

Suomalaiset ovat nostaneet Fiskars Groupin T-Median tutkimuksessa kymmenen maineikkaimman ja luotetuimman suomalaisen yrityksen listalle. T-Median Luottamus&Maine -tutkimuksen tulokset julkaistiin 29.10.2019.

T-Median vuosittainen Luottamus&Maine -tutkimus nosti Fiskars Groupin Suomen kuudenneksi maineikkaimmaksi yritykseksi.

”Uskomme, että pienillä arkipäivän teoilla on suuri vaikutus​ sekä meihin että yhteiseen tulevaisuuteemme. Olemme iloisia, että myös suomalaiset tunnistavat tämän, ja olemme kiitollisia ja ylpeitä tästä erinomaisesta tuloksesta. Se osoittaa, että tekemällämme työllä on merkitystä ihmisten arjessa”, toteaa Jaana Tuominen, Fiskars Groupin toimitusjohtaja.

Tutkimuksessa Fiskars Groupilla on vahva, tasaisesti painottunut tulos kaikissa T-Median mainemallin kahdeksassa osa-alueessa. Yritys sai hyvät tulokset etenkin tuotteiden ja palveluiden, taloudellisen suorituskyvyn sekä innovaatioiden osalta.

”Meidän brändimme ja tuotteemme ovat läsnä lähes jokaisessa suomalaisessa kodissa. Niitä käytetään pihalla ja puutarhassa, ruokapöydässä ja juhlissa. Ne ovat osa ihmisten arkea, ja tutkitustikin arvostettuja ja rakastettuja”, Jaana Tuominen lisää.

Aiemmin tänä vuonna Fiskars Groupin neljä brändiä olivat mukana Markkinointi&Mainonta-lehden Suomen kymmenen arvostetuimman brändin listalla. Fiskars sijoittui ensimmäiseksi, kun Arabia oli kolmas, Hackman kuudes ja Iittala seitsemäs.

Jokaisella brändillä on oma uniikki identiteettinsä, ja yhtenä yhtiönä Fiskars Group rakentaa yhteyksiä, yhteisiä toimintatapoja ja työkaluja, jotka tukevat kasvua kestävällä tavalla. Viime vuonna yritys kertoi uudistetusta strategiasta ja esitteli konsernin uuden visuaalisen ilmeen, tarkoituksenaan inspiroida ihmisiä, innostaa kuluttajia, kasvattaa liiketoimintaa ja parantaa suorituskykyä.

T-Median julkistamat hyvä- ja heikkomaineisimmat yhtiöt valikoituivat tutkittavien yritysten joukkoon huhtikuussa 2019 toteutetun esitutkimuksen perusteella. Kyselyssä tuhat suomalaista nimesi spontaanisti kaksi mielestään erityisen hyvämaineista yritystä ja kaksi erityisen heikkomaineista yritystä. Eniten spontaaneja mainintoja saaneet yritykset tutkittiin tarkemmin Luottamus&Maine-mallilla. Tähän kesä-heinäkuussa toteutettuun laajempaan tutkimukseen osallistui yli 9 000 suomalaista ja siinä Fiskars Groupin saama mainearvosana oikeutti kuudenneksi parhaaseen sijoitukseen.

Lue lisää T-Median tutkimuksesta: https://t-media.fi/fi/product/reputation-and-trust/

Fiskars Group tekee arjesta ainutkertaista. Yhdessä brändiperheeseemme kuuluvien brändien kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood kanssa haluamme vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa ja työllistämme noin 7 600 henkilöä 30 maassa. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com.

Attachments: