Fiskars Group
10.2.2021 klo 09.00 EET

Astiapalvelu laajenee kattamaan myös Iittalan, Fiskarsin ja Hackmanin

Fiskars Groupin Astiapalvelu laajenee helmikuussa 2021 uusiin tuotekategorioihin, kun mukaan lähtevät Arabian lisäksi Iittala, Fiskars ja Hackman. Astiapalvelun kautta keittiövälineet saa käyttöönsä samasta palvelusta vaivattomasti kuukausimaksulla. Tavoitteena on tuoda omistamisen rinnalle uusia vaihtoehtoja.

Astiapalvelu tarjoaa vaihtoehdon perinteiselle omistamiselle. Ekologiset valinnat, urbanisaatio, pienet kodit, ja muuttuvat elämäntilanteet muuttavat suhdetta omistamiseen. Erityisesti nuoret suosivat tavaroiden jakamista, lainaamista ja vuokraamista. Palvelu tarjoaa myös kestävän ja kätevän tavan päivittää kodin sisustusta erilaisilla kattauksilla, sillä sarjaa voi vaihtaa vaikka vuoden välein ja tuotteiden määrää muokata omien tarpeiden mukaan, kun elämäntilanteet muuttuvat. Käyttäjän arkea helpottaa, että yhden ja saman palvelun alta löytyvät Iittalan, Fiskarsin, Arabian ja Hackmanin rakastetut sarjat. Astiapalvelu on kestävä vaihtoehto omistamiselle ja mahdollistaa tuotteiden täydellisen uusiokäytön ja kierrätyksen.

Kiertotalous tuo vaihtoehdon omistamiselle

Kaikki astiapalvelussa mukana olevat brändit ovat osa Fiskars Groupia. Yritys tavoittelee kertakäyttökulttuurin päihittämistä kehittämällä kiertotalouden mukaisia ratkaisuja, jotka tarjoavat pitkäaikaista iloa sekä pienentävät ympäristön rasitusta. Astiapalvelu on erinomainen esimerkki kiertotalouden luomasta uudesta liiketoimintamahdollisuudesta, jollaisia Fiskars Group haluaa kokeilla ja edistää .

”Tavoitteenamme on nivoa kaikki palvelut yhteen ja saada aikaan eri elämäntilanteet huomioiva malli. Yhdistämme erilaiset tuotteet ja palvelut ja näin helpotamme ihmisten arkea. Tärkeää on myös se, että pystymme hallitsemaan koko materiaalin elinkaaren kestävästi ja kannattavasti, raaka-aineista aina kierrätykseen ja jatkojalostukseen asti – uudelleen ja uudelleen”, uusista liiketoiminnoista ja kasvusta vastaava johtaja Nora Haatainen kertoo.

Myymälään palautetut astiat kierrätetään asianmukaisesti uusiokäyttöön tai myydään Vintage-palvelussa, joka myy käytettyjä, hyväkuntoisia Iittalan ja Arabian arjen käyttöastioita edulliseen hintaan.

Fiskars Group haluaa kokeilla uusia ratkaisuja

Fiskars Group haluaa olla eturintamassa kehittämässä kannattavia kiertotalouden liiketoimintamalleja ja selvittää myös laajempaa halukkuutta yritysyhteistyölle.

”Liiketoimintamallista kiinnostuneet yritykset voivat ottaa meihin rohkeasti yhteyttä. Kartoitamme yritysten kiinnostusta ja mahdollisesti lähdemme kehittämään ratkaisua yrityksille,” Haatainen vihjaa.

Arvot ja kuluttajatottumukset ovat muutoksessa, ja yritysten täytyy pysyä mukana. Fiskars Group pyrkii rohkeasti testaamaan uusia ratkaisuja. Iittalan ja Arabian Vintage-palvelusta on nopeasti tullut tärkeä - ja varsin suosittu - osa kaikkien Suomen myymälöiden toimintaa.

”Uusien palveluiden ja liiketoimintamallien kokeilu perustuu strategiaamme ja tarjoaa erinomaisia mahdollisuuksia innostaa kuluttajia positiivisella ja kestävällä tavalla”, Haatainen jatkaa.

Astiapalvelu pähkinänkuoressa

Astiapalvelussa on valittavana Arabian astiasarjoja, Iittalan astia- ja lasisarjoja sekä tarjoilutuotteita, Fiskarsin kattiloita ja pannuja sekä Iittalan ja Hackmanin aterimia. Paketin kokoa voi muokata oman elämäntilanteen mukaan kahden hengen paketista jopa 12 hengen astiastoon. Tuotesarjoja voi yhdistellä ja kokeilla, miellyttävätkö astiat omaa silmää tai sopivat sisustukseen.

Paketin kuukausihinta määräytyy valitun astiasarjan ja -määrän mukaan. Astiat tilataan suoraan verkosta ja ne toimitetaan asiakkaan kotiin. Sopimukset tehdään vuodeksi, jonka jälkeen voi vaihtaa sarjaa, palauttaa astiat myymälään tai lunastaa ne itselleen suositushintaa edullisemmin. Jos astioita tarvitseekin lisää kesken vuoden, onnistuu paketin täydentäminen helposti netin kautta.

Astiapalvelu osoitteessa https://astiapalvelu.arabia.fi/

Lisätiedot: