Tiedotteet

Fiskars Oyj Abp:n lehdistö- ja pörssitiedotteet vuodesta 2009 alkaen on kerätty tälle sivulle. Taloudelliset tiedot, jotka liittyvät pörssitiedotteina julkaistaviin osavuosikatsauksiin ja vuosikertomuksiin, ovat myös saatavilla vuodesta 2009 alkaen.

Tilaa tiedotteita täältä

Fiskars Group
18.11.2019

Arabia tarjoaa vaihtoehdon omistamiselle: astiat käyttöön kuukausimaksulla

Arabian uuden astiapalvelun kautta astiat saa käyttöönsä edullisella kuukausimaksulla, ja sopimuskauden jälkeen voi vaihtaa astiasarjaa, palauttaa astiat tai lunastaa ne itselleen. Palvelusta löytyvät Arabian rakastetut sarjat ja astiamäärää voi muokata omien tarpeiden mukaan. Yhä useammat ovat kiinnostuneita tavaroiden lainaamisesta, jakamisesta ja vuokraamisesta omistamisen sijaan, mikä tarjoaa myös uusia kiertotalouden liiketoimintamahdollisuuksia.

Arabia kokeilee uutta palvelua, joka tarjoaa vaihtoehdon perinteiselle omistamiselle. Marraskuussa avautuvassa astiapalvelussa asiakas voi valita itselleen sopivan astiapaketin ja maksaa sen käytöstä kuukausittain. Valittavana on useita Arabian rakastettuja sarjoja, ja astiapaketin kokoa voi muokata oman elämäntilanteen mukaan kahden hengen paketista jopa 12 hengen astiastoon.

- Astiapalvelumme elää asiakkaan mukana, kun elämäntilanteet ja tarpeet vaihtuvat. Pienessä yksiössä pärjää muutaman hengen astiastolla ja perheen kasvaessa tai vaikkapa kimppakämppään muuttaessa tarvitaan astioita isommalle porukalle. Palvelumme avulla on helppo hankkia juuri omaan elämäntilanteeseen sopivat laadukkaat astiat, Arabian liiketoimintajohtaja Nora Haatainen sanoo.

Astiapalvelussa ovat valittavana muun muassa Arabian Mainio Sarastus-, KoKo-, Tuokio- ja 24h-sarjat. Astiapaketit sisältävät mukin, syvän lautasen, leipälautasen ja ruokalautasen, ja paketin kuukausihinta määräytyy valitun astiasarjan ja -määrän mukaan. Esimerkiksi kahden hengen Mainio Sarastus -paketti maksaa käyttäjälle 5,90 e/kk.

Astiat tilataan osoitteessa astiapalvelu.arabia.fi ja ne toimitetaan asiakkaan kotiin. Sopimukset tehdään vuodeksi, jonka jälkeen voi vaihtaa sarjaa, palauttaa astiat myymälään tai lunastaa ne itselleen suositushintaa edullisemmin. Jos astioita tarvitseekin lisää kesken vuoden, onnistuu paketin täydentäminen helposti netin kautta.

Myymälään palautetut astiat myydään Vintage-palvelussa, joka myy käytettyjä, hyväkuntoisia Iittalan ja Arabian arjen käyttöastioita edulliseen hintaan. Rikkimenneet tai huonokuntoiset astiat kierrätetään. Keramiikka murskataan hienoksi jauheeksi, jota käytetään tiilimassan valmistamisessa, ja lasimurskaa puolestaan hyödynnetään eristeenä käytettävän vaahtolasin ja lasivillan valmistamisessa.

- Suhtautuminen omistamiseen ja kuluttamiseen on muuttunut, ja erityisesti nuoret suosivat tavaroiden jakamista, lainaamista ja vuokraamista. Astiapalvelumme avulla voi hankkia heti hyvin muotoillut ja laadukkaat astiat, jotka sopivat sen hetkiseen elämäntilanteeseen. Palvelu tarjoaa myös kestävän ja kätevän tavan päivittää kodin sisustusta erilaisilla kattauksilla, sillä sarjaa voi vaihtaa vaikka vuoden välein, Nora Haatainen kertoo.

Kiertotalous tuo uusia mahdollisuuksia

Arabia-brändi kuuluu Fiskars Groupiin, jolle kiertotalouden edistäminen on tärkeä osa vastuullisuutta. Astiapalvelu on yksi esimerkki kiertotalouden luomasta uudesta liiketoimintamahdollisuudesta.

- Arvot ja kuluttajatottumukset ovat muutoksessa, ja palveluille on suuri tarve. Siksi mekin olemme rohkeasti testaamassa uusia ratkaisuja. Esimerkiksi Vintage-palveluamme kokeiltiin keväällä 2018, ja nyt se on osa kaikkien Suomen myymälöidemme toimintaa. Meiltä on tulossa jatkossakin vastaavia pilotteja. Uusien palveluiden ja liiketoimintamallien kokeilu perustuu strategiaamme ja tarjoaa erinomaisia mahdollisuuksia innostaa kuluttajia positiivisella ja kestävällä tavalla, Fiskars Groupin palvelukehitysjohtaja Tomas Granlund toteaa.

Arabian uusi astiapalvelu aukeaa 18.11.2019 osoitteessa astiapalvelu.arabia.fi.

Fiskars Group tekee arjesta ainutkertaista. Yhdessä brändiperheeseemme kuuluvien brändien kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood kanssa haluamme vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa ja työllistämme noin 7 600 henkilöä 30 maassa. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com.

Attachments: